середу, 15 лютого 2012 р.

Почитайте-може вам стане у нагоді)))



Творіння листівки мене вчора сподвигло залізти в нет для того,щоб пригадати ази,яких мене вчили в Політесі,під час навчання.

Форма , композиція в дизайні



Форма в дизайні може бути визначена як вираз зовнішнього вигляду (стайлінгу) вироби виходячи з його внутрішнього змісту і призначення. Як великі так і малі форми мають загальні закономірності. Це - стійкість, легкість, динамічність.



У дизайні розрізняють три форми:

1. Функціональну або утилітарну, яка визначається призначенням предмета або утилітарними потребами людини;

2. Конструктивну, що вимагає знання фізичних, механічних, хімічних, електричних та інших властивостей матеріалу;

3. Естетичну, що відповідає високому художньому смаку дизайну.


Форма - поняття матеріальне. Визначається поруч властивостей матерії: об'ємністю, характером розташування і руху в просторі, геометричним будовою, вагою, щільністю, міцністю. Виходячи з властивостей матерії, виріб в своїй конструкції і формі набуває композиційні закономірності.

Композиція - побудова цілісності твору, всі елементи якого знаходяться у взаємному і гармонійній єдності. Найважливішими категоріями композиції є об'ємно просторова структура і тектоніка; масштаб, пропорції, ритм і метр; контраст і нюанс, симетрія і асиметрія; колорит.

Естетично осмислена взаємозв'язок форми предмета з його внутрішньою будовою і зовнішнім простором є найважливішою категорією композиції, і називається об'єктно-просторовою структурою (порівняйте автомобіль, літак, автобус).

Будова форми, що є результатом рівномірного руху, чергування однакових предметів називається метричним (намиста, вагони, потяги, гірлянди).


Будова форми, що є наслідком рівномірного прискореного або уповільненої руху, чергування елементів, називають ритмічним (гілка в ялини). Метричний ряд характерний тим, що окремі рівні частини розміщуються через однакові інтервали (простий ряд). З його допомогою досягається строгість і врівноваженість. У порівнянні з простим поруч, ритмічний ряд різноманітнішою, напруженіше, цікавіше. Він більш живою, дає можливість подальшого розвитку і тому застосовується дизайнерами для вираження руху. Великий вплив на людину робить не тільки форма, але і колір предмета. Властивість предмета викликати те чи інше зорове відчуття у відповідності зі спектральним складом називається колоритом.

Колірна і пластична гармонія речовій середовища не може бути досягнута без зв'язку з фізичними властивостями поверхні, фактурою - зовнішні властивості поверхні (гладка, шорстка, дзеркальна) і текстурою - внутрішня структура матеріалу (дерево, метал, скло).

Таким чином, гармонійність і єдність досягаються формою, кольором, фактурою, текстурою, пропорційністю, масштабністю, нюансом і контрастом.Де пропорційність - співмірність цілого і частин; масштабність - відповідність прийнятим еталону (людині); нюанс - незначне розходження у формі і кольорі; контраст - підкреслена протилежність у формі, кольорі, розмірах, фактурі, масі. Наприклад: нежий, витончений квітка на грубій поверхні каменів. Існує два види композиції: об'ємно-просторова і площинна (фронтальна).

Основні правила композиції. Послідовність роботи дизайнера при створенні композиції.

Дивіться на предмети як би побіжно. Не вдивляйтеся в кожен елемент окремо.В поле зору тримаєте постійно весь мотив, поки не знайдете основні колірні відносини.


Композиція - творчий процес. Мимовільний варіант випадковий. Щоб втілити ідею сюжетного і пластичного задуму, дизайнеру необхідно втрутитися, внести свій порядок.

Не може бути композиції, якщо немає порядку. Порядок визначає місце кожної речі і вносить ясність, простоту і силу впливу.

Почніть з пошуку кольору фону, він повинен бути спокійним і підкреслювати виразність предметів. Не забувайте про світло, правильному і виразному висвітленні предметів.

З предметів нічого не повинно бути зайвого. Остерігайтеся строкатості. У композиції доцільно мати не більше чотирьох основних кольорів.Компонування починайте з того, що окресліть прямокутник, що визначає формат майбутнього малюнка, наприклад стіни з прилеглими предметами.Зробіть в олівці первісний начерк предметів. Визначте масштаб зображуваних предметів. Визначте остаточне співвідношення кольорів у композиції. При розстановці предметів інтер'єру міняйте точку зору на предмети, поки не знайдете той варіант, який відповідає вашому задуму, почуттю краси і смаку.

Основні принципи побудови композиції

1. Вибір характерних елементів композиції:

- Об'єднання за однорідними ознаками, формою, кольором, текстурі, фактурі;

- Виявлення найбільш важливою однорідності, яку необхідно підкреслити в композиції;

- Включення в композицію контрастів, які створюють в ній напруга, наприклад паперовий м'ячик виглядають в контрасті з кулями для боулінгу. При цьому треба пам'ятати, що одні вироби програють у порівнянні з іншими. Наприклад шкіряне крісло керівника програє офісного крісла.

2. Дотримання законів обмеження (не більше трьох) в:

- Матеріалі;

- Деталях;

- Кольорі;

- Формі.

3. Основа живої композиції - не рівносторонній трикутник, основа статичної композиції - симетрія.

4. Угруповання елементів, з урахуванням того, що обраний матеріал розташовують не змішаної купою, а об'єднавши в групи по два, три елементи.Наприклад: три чашки або три предмети: дві чашки, один автомат.

5. Забезпечення вільного простору між угрупованнями, щоб не губилася краса окремих частин композиції в щільному розташуванні.

6. Підкреслення субординації між угрупованнями. Наприклад, на почесне видне місце поміщають найбільш важливі за значенням елементи, щоб направити погляд глядача на них, а потім на менш важливі (цінні).

7. Взаємозв'язок між угрупованнями всередині досягається лінією, пластикою, а також коли одні елементи звернені впівоберта до інших Елемети і до глядача (закон сцени).

8. Об'ємність, стереоскопічність, перспектива досягається за допомогою кольору, розміру, динаміки форми.

9. Дотримання оптичного рівноваги шляхом правильного розміщення великих, важких, темних форм щодо малих, легких, світлих,

10. Дотримання природному положенню предметів, а також зростанню, руху, розвитку. Наприклад, рослинний матеріал розташовується так, як він міг би зростати.

11. Експеримент - запорука успіху у творчості. Намагайтеся після створення композиції одразу не зупинятися, спробуйте щось змінити.


і ось тут дуже цікава стаття
http://www.designonstop.com/webdesign/article/osnovnye-principy-sozdaniya-garmonichnoj-kompozicii-v-dizajne.htm

2 коментарі:

  1. Клас - пізнавальна стаття! Дуже до душі закон обмеження=)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Мар"янчик,а ти по ссилці ще піди-цікаво;)
      Я в політесі,як вчилась то стільки тих вправ по композиції робила,що зараз вже на автоматі все спливає,сама того не усвідомлюючи....ось вирішила почитати теорію ,щоб собі нагадати

      Видалити

ваші добрі слова